Ny Mazda CX-4 coupe

Mazda CX-4 vil gøre sin debut på biludstillingen Beijing i april efter at den japanske producent afgav sin første teaser til bilen og viste at det ville være i sin bod ved arrangementet.

CX 4 er en coupe SUV der er designet til at være en mere fokuseret stil bil end den succesfulde CX 5’an. Det vil have en mere lige bag taglinje der er en trussel mod meget plads til bagsædepassagererne. På trods af dette er der nogle spekulationer om at CX-4 kunne have en tredje række af pop-up sæder der kan lade to børn sidder.

Den nye model forhåndsvisning af et koncept kaldet Koeru vist omsider efterårets Frankfurt Motor Show. Mazda har en ny historie at holde en endnu mere stiliseret udgave af deres produktionsmodeller og være temmelig tæt på CX-4 og ser ud til at fortsætte denne tendens.

Forvent at CX-4 vil være tættere end CX-5 CX-3 og har foran eller firehjulstræk og en blanding af de motorer der fremstilles af Mazdas SKYACTIV rækkevidde. De bør omfatte de 2,2-liters dieselmotorer af forskellige ydeevne modeller selv om det er tænkeligt at Mazda kan anvende denne model til at indføre mere kraftfulde versioner af den mindre 1,5-liters diesel som vi allerede har set i CX-3 og CX 3 -4 er også en kort afstand og vi kan ikke forvente at salget vil begynde indtil den første halvdel af 2017.

Vil CX-4 sælges i Europa?
Auto Express på det seneste Geneve Motor Show sagde Kenichiro Saruwatari, vice president for europæisk forskning og udvikling at der var nogle forhindringer at overvinde på CX-4 vil gå på salg i Europa. Og han foreslog at det ville være en meget sporty SUV end hvad vi har set hidtil fra Mazda. Han sagde: ”I øjeblikket at indføre dette køretøj til visse markeder Men selvfølgelig ligesom alle markeder har dette køretøj..

Bilen ser meget sporty ut. Deres produkter nødt til at matche kundernes forventninger. Spørgsmålet er hvordan de kan opfylde dette ellers er det meget vanskeligt at indføre det nye køretøj. De skal tænke på det som de samlede resultater er tilpasset til forventningerne.

Hvis de beslutter at indføre dette køretøj globalt ville synes, at de krav de enkelte markeder er forskellige selvom det er det samme køretøj. Kravene i Amerika, Europa og Kina er anderledes, og det tager tid.